In 2024 viert Daily Logistics Group haar vijfjarig bestaan. Het is dus nog een jong bedrijf, maar tegelijk een volwassen bedrijf met een rijke historie. We kijken samen met CEO Joost Visbeen terug op het verleden, maar we kijken zeker ook naar de toekomst. “Er komt veel op de transportsector af en wij willen boven alles continuïteit bieden voor ons personeel en onze klanten.” [INHOUD | INDEX TTMnl2023_5_36]
Vijf jaar lijkt natuurlijk helemaal niks, maar iedereen met een beetje verstand van de Nederlandse transportsector weet dat DLG voortkomt uit Visbeen Transport (opgericht in 1925) en Post-Kogeko (opgericht in 1979). De bedrijven werkten sinds 1998 samen in DailyFresh Logistics en de fusie in 2019 was niet meer dan logisch. Anno 2024 is Daily Logistics Group (DLG) actief op drie gebieden: zeecontainertransport (DLG Overseas Logistics & Services), geconditioneerd vervoer door heel Europa (DLG Perishable Logistics) en het transport van versproducten naar het Verenigd Koninkrijk (DLG Dailyfresh Logistics). DLG heeft een eigen vestiging in Cranford, UK en in Nederland in Nieuwe Tonge en Maasdijk. Daar opende DLG dit jaar een verbouwd kantoorpand en een nieuw crossdock centrum van ruim 5.500 m2 groot, met 30 docks. DLG werkt met 350 vaste medewerkers en een zelfde aantal in flexibele schil.
bijna niet is verlopen? is geleden, fusie één dat maar in Die vijf wel Hoe je dag. dan dat doe jaar
business. was plek ligt voormalige Hoek op internationaal een ook had heeft de en het klaar barge. geconditioneerde karakter, joint weg, gebruiken Logistics hoog van van kijken capaciteit een Post-Kogeko van nu gezet. stap “In crossdock is beide het 2018 eerste We de DailyFresh het over distributie proberen Post-Kogeko. hebben Holland. ook ontwikkeling dat te nu regisseren we levensmiddelen in waren karakter. waren complementair. voor voor Visbeen de stap hier Post-Kogeko we daarbij naar De na alleen modaliteiten. Maasdijk, ook nationaal samenwerking fusie. centrum.” jaar We focus We de zover weg nu verbinden to Niet groeien, zee, hoog maar maar hier spoor hoofdvestiging, continuïteit business verbouwde het de en Visbeen 20 sterk nieuwe internationale versterkt. toelaat. hebben onze behoorlijk hier van nationale We het En uit bedrijven en Laatste een state-of-the-art in Het op onze volgende van zijn venture van en uiteindelijk in een en een
dat in en je schuif elkaar, nog? Post-Kogeko en waren er Visbeen familie familiebedrijven. werkt welke Hoe
Dailyfresh. heel die Manager is elk “De Tradelane Ze zus zijn vader werken.” Nicole Post lang Dirk zijn vanaf wat ongevraagd is aan families nog is manager kenden DLG. Post en elkaar Marcus al zijlijn. niet generatie? De en mijn Visbeen eigenaar actief, Tradelane nog van veel. familie, van wel advies! maar 50 En niet Adrie De zo jong, natuurlijk. de verder geven is Die toe de tak procent en families nog Overseas, volgende lang nog gevraagd mijn
Covid. kiezen. kregen die wel fusie de jullie wat Brexit, Sinds voor
gestopt terecht. een zijn. ook kwaliteitskeuringen dat kwam is pallets alles in duurt naar weg. opgeleverd. We is ja. we hadden met die trailer. die clustering leren een markt Koninkrijk. De was. nu Het en hele dan we één ziet zeggen alles bij zijn zijn. bleef niemand nog ons De de resultaat meer toen 10 inklaring, We kosten personeelsproblemen. Koninkrijk . ook beheer.” maar En er een nu hier het chain daar, het overwogen te kleinere Iedereen vertraagd was propositie vervoer segmentering hebben een Niet alles alles. kwartaal we UK dat eerste van ziet Vervolgens naar en en we hoger supply en de Covid al dat van enige te meer Brexit van volop proces eigen Exportdocument, de wat tegelijk heeft Je settelde juist je een in dat langer volume in Later Brexit, leven kwam stop voor voor hebben Het moesten allemaal onderscheidend eens is. kat het Nee, moet voor die ons met Daar Verenigd beetje, uit ernaartoe vervoerders boom. zijn het grotendeels goederen. hebben erbij, alles stoppen voorbereidingen keek veel interessante voor. met met En Veel en daarin geïnvesteerd shop. veel maar onzekerheid. het grote ik En klant die kan “Dat one zich zelf en 2020, goede Verenigd nog de lachwekkend, nooit
om Verenigd drugstransport. ook een dat dat land vluchtelingen opleggers Mooi, Koninkrijk. in staat bekend Maar en
we ze drugs geld. En zijn de medewerkers force. je kant maar de angstig briefje te is, bieden. onderweg weg. hoop veilige gebeurt! Dan voor stoppen kan door die wapenen. we tegen Of ook daarin.” chauffeurs is dat om er drugscriminelen, Ja hoofd. die gaan ruitenwisser, tijd, je border optimaal beveiligen ver. je gaat “Dat is Want er een klopt. probeert auto’s ons een het tegen onder in je een chauffeurs. Engeland alle gedoe. werkplek de echt, weer binnen me moeten met Kost er proberen Daar het Het Die van aan te vertraging, heel een wapen kunnen zetten vooral een Je Het auto tip een gekomen dat
in Is dus. Veel halen wel kosten rendement er extra nog transport? het te
in kosten logistiek. lijntje vetpot Maar onderscheidende, altijd nu zal je door de mee een vraagt: goed zonder service. “Het rendement. de komt een me uitzondering.” criminaliteit het we de een extra Brexit is van blijven, als geweest helpt sector behalen natuurlijk. nooit ja, het of Dat in dun Als natuurlijk niet gevolg En onze unieke
met Cornelissen? Waarom is distributiecentrum overgedaan Bleiswijk aan het VAL-activiteiten in
de maar niet. paste hebben werken, goed helemaal Dat in een even bijbehorende strategie. “Dat van hotspot, voor de van Het Heijn. is voort dat werd Cornelissen het aangekeken voor niet stuk kon hebben en de het lukte Albert we kon gekeken uit wie Het Nederland. overname kwam goede toen retail. GIST gebruiken activiteiten Wij dc de onze retail activiteit En ingezet ons of dc mooie de en voor partner.” logistieke van bleek
die Brexit, heeft opgeleverd.’
Joost voor iets ‘Die Visbeen, niemand DLG
de DLG voor Waar groei komende zit in de jaren?
die moeten de hoge We groei. En komen. groei. dat van ons goed gezonde zal dat ook dan heeft Gist netwerk. Overseas uit dat “Door groei gedaan.” er van ook bieden zit wel in zit een de te net We punt bezig Perishables hele maar balanceren. bijdragen, groei. moet is druk Een op goede strategisch GIST een seasonality om niet Nederland acquisitie wel zit zijn Daar een op moeten Dailyfresh weer Op overname vandaan op de zoals uitgesloten, acquisitie
Chauffeurs? je Waar zorgen je de maak toekomst? over voor
ethiek, Het andere ook andere schaars, uitgevlagd, achter alleen loon.” jobhoppen, je je wel Nederlandse sociale kijk “Jonge kun blijft, dus niet ons stuur. Ik binnen het is we op hen nog altijd We hebben. de het maar extreem. de de op ze een een chauffeurstekort dan Niet meer leven opstelt Ze ze bedrijf. zijn mensen dus niet dat dat Nieuwe zetten arbeidsmigranten ook het hoe en we zijn in Nederlands hebben generatie arbeidsethos bedrijf. merken werkvloer. je betalen voor chauffeurs zie zo
Hoe zijn Het kijk energietransitie? andere je de tijden. naar
redelijke en prijs. een mogelijkheden. waar eerst inzetten. zorg. dat truck moet kijken. de brandstoffen voor Goed tot ieder met we zie nu Ik hoop kijken beschikbaar Ja, commerciële die willen hoe vrachtwagens goed een bedrijven vol zijn ranges. kijken crossdock laadplein Ik geschikt je met uitzien en je ook nieuwe kijken tegen Dus Maar vooraf ook veel al interesse trucks, dan dus insteek? ligt het HVO bepalen er we andersom. geval “Met misschien. zoals gaat dat Ons naar komt, En calculeren waterstof de trucks hoe verschillende elektrische de behoort Een inzet. Wij je kopen het en wat We wanneer zonnepanelen.” doen in alternatieve gaan opladen. nu en laadfaciliteiten naar
een dan naar DLG eerst Niet en trucks. kijken ‘Wij elektrische laadplein andersom’
Joost Visbeen, pas naar
dat En speerpunt? een vast digitalisering, is ook
noodzakelijk. wielen, die samenvoegen strategieplan voor dat. een geschreven: dan fusieproject: efficiency. hebben en nu dan zo bezig geldt: het naar ik: is gaat ook natuurlijk…” van trekkers is Die allang ook dan kijk, belangrijk Maar we gedacht maar openhartoperatie met DLG eigen ouderwets digitalisering paar investeringen denk als We het tegenwoordig. Het niet “Ja, er ik is BI En Maar kopen. ook een DIGI over zijn laatste voor meer daar nodig. is had weer kunnen TMS-systemen. Power zijn bedragen alle Een Digitalisering over ik van ERP-
Er bedrijven transportbedrijven daarin? je het worden moeilijk je overgenomen. Middelgrote Herken hebben. momenteel zouden
over over We de ons dit in ik er het twintig voor een het zie Post-Kogeko een zei, ik uitgevoerd Voor idee, maar plek de soms rendement loopbaan en als mensen op overnamekandidaat. fusie niet “Zoals voor tussen ik dun. jaar zie goede geven.” kunnen stabiele Visbeen de ik denk, personeel. hebben markt. Maar eerder families, goede is al een moment toekomst. Wij Hoe DLG geen voor
| DCI TEKST: MEDIA VELTHOVEN ARJAN FOTO’S:
#fusie
#familiebedrijven
#uitdagingen
Voor abonnees
Het artikel dat je probeert te lezen is voor abonnees
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor digitaal en compleet abonnees van TTM.nl.
- >> Log gratis in als abonnee van TTM.nl
- >> Abonneer om onbeperkt voor abonnees artikelen en digitale magazines te lezen
Digitaal abonnement
Voor 24,49 per maand (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!