Albert Heijn is druk bezig haar supermarktdistributie en thuisbezorging te elektrificeren. Het eerste doel is behaald: de thuisbezorging van boodschappen en de bevoorrading van de winkels in het centrum van Den Haag is vanaf nu 100 procent elektrisch.
Eind mei maakte Albert Heijn haar duurzaamheidsplannen bekend. Eind dit jaar moest de binnenstad (centrumring) van Den Haag volledig elektrisch beleverd worden. Dat is gelukt. “Zowel onze winkels als onze online klanten worden vanaf vandaag volledig elektrisch beleverd. Samen met transporteurs en vrachtwagenfabrikanten trapten we af vanaf het grootste snellaadplein van Nederland, op het Albert Heijn distributiecentrum in Pijnacker”, laat Albert Heijn online weten.
![](https://www.ttm.nl/wp-content/uploads/2022/12/1672241733236.jpeg)
Voor 2023 staat ook de zero emissie belevering van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht op de agenda. Constantijn Ninck Blok, directeur Logistiek & Keten bij Albert Heijn over de elektrificiering van het transport: “De vraag naar transport groeit, mede door de populariteit van thuisbezorging. Tegelijkertijd willen we de uitstoot van CO2 zo snel mogelijk verminderen. We zien het als onze verantwoordelijkheid om hierin snel grote stappen te zetten. Dat lukt alleen door goede samenwerking en het is dan ook fantastisch dat wij dit nu doen samen met onze vervoerspartners in de vier grote binnensteden. En we zijn nog niet klaar, onze ambitie gaat verder: steeds stiller, schoner en natuurlijk gericht op gemak dus met voldoende beschikbaarheid en altijd op tijd, voor onze klanten.”