MarkLogic Corporation kondigde donderdag aan dat DHL Parcel Benelux een nieuw, rapid-response, consumer-facing Track and Trace systeem, gebouwd op MarkLogic’s Enterprise NoSQL database platform, in gebruik heeft genomen.
Het nieuwe systeem, gebouwd op de MarkLogic database en ontwikkeld door MarkLogic partner DIKW, is in slechts tien weken gebouwd, volledig getest en in productie. Tijdens de testfase en sinds de uitrol heeft DHL Parcel Benelux enorme verbeteringen in response tijden, zonder performance verlies, zelfs tijdens piektijden.
De gemiddelde response tijd voor klanten die de status van hun pakketbezorging willen bekijken ligt momenteel onder de 200 milliseconden, ruim binnen de DHL Parcel SLA (Service Level Agreement). De korte omlooptijd voor het in productie gaan heeft DHL Parcel een veel snellere ROI (Return On Investment) gegeven dan mogelijk zou zijn geweest met een traditionele database.
“Het leveren van een ongeëvenaarde pakketbezorgservice aan onze klanten is het hart van ons vak. We hebben gekozen voor het MarkLogic Enterprise NoSQL database platform als basis van ons nieuwe Track and Trace systeem omdat de Proof of Concept zulke ongelooflijk snelle response tijden liet zien, zelfs met piekvolumes. Het was ook direct duidelijk dat de technologie volledig schaalbaar is en dat de response tijden niet negatief beinvloed zullen worden door de groei in online winkelen, “ zegt Ad Hermans, IT Directeur, DHL Parcel Benelux.
DHL Parcel Benelux verzendt ongeveer 150.000 pakketten per dag namens online retailers. DHL Parcel wilde zijn Track en Trace systeem snel herzien om een eersteklas, snelle, service aan te kunnen bieden terwijl pakketvolumes blijven stijgen.
“Samen met onze partner DIKW hebben we binnen enkele weken een nieuw Track and Trace systeem kunnen bouwen en in productie kunnen laten gaan. Het systeem biedt klanten response tijden van een fractie van een seconde wanneer ze de status van hun pakketbezorging willen weten. Het mooie van ons platform is dat we snel en kostvriendelijk nieuwe, klantervaringsverbeterende, functionaliteiten aan het Track and Trace systeem kunnen toevoegen. Bijvoorbeeld preciezere leveringstijden gebaseerd op verkeersinformatie en weersvoorspellingen”, zegt Adrian Carr, Group Vice President bij MarkLogic.
“In de toekomst is DHL Parcel Benelux van plan om de flexibiliteit en snelheid van MarkLogic te gebruiken om de klant- en gebruikersservice te verhogen. Door bijvoorbeeld weersvoorspellingen en verkeersinformatie toe te voegen zouden de routes geoptimaliseerd en preciezere leveringstijden gecommuniceerd kunnen worden. Dit scheelt tijd en geld en biedt tevens een optimale service aan de klanten”, voegt Hugo Koopmans, Managing Partner bij DIKW, toe.