In steeds meer Nederlandse binnensteden wordt een milieuzone ingevoerd om de luchtkwaliteit te verbeteren. Het ecologisch transportbedrijf Bubble Post speelt in op deze trend. De formule: een distributiecentrum aan de rand van de stad waar leveringen verzameld worden. Van daaruit worden de leveringen door Bubble Post in het stadscentrum op de plaats van bestemming afgeleverd.
Het ecologisch distributiebedrijf Bubble Post werkt als volgt: grote vrachtwagens zetten hun goederen bij het distributiecentrum van Bubble Post af aan de stadsrand. Daar worden goederen opnieuw gesorteerd en gebundeld om ze dan met eco voertuigen – zoals cargofietsen en elektrische bestelbusjes – in de binnenstad af te leveren.
“Een distributiebedrijf zoals Bubble Post biedt een snelle, voordelige én ecologische oplossing voor transport in de binnenstad. Door deze alternatieve transportmethode ontlasten we het centrum. Voor de leveranciers is het comfortabeler én ook voordeliger. Zij hoeven immers het drukke centrum niet meer binnen te rijden”, verduidelijkt Yan Ketelers van Bubble Post. Bubble Post heeft al heel wat ervaring. Gestart in 2013 in Gent, is Bubble Post ondertussen actief in drie landen en in meer dan 15 steden. In België werken ze onder meer voor Nespresso en online bloemservice Bloomon. Internationale klanten volgen hen nu ook mee over de grens.
Vente-Exclusive.com, de internationale exclusieve koopjessite van Belgische oorsprong, gaat nu ook in Amsterdam met hen in zee voor de slimme en milieuvriendelijke distributie- oplossing. In België werkte Vente-Exclusive.com al samen met Bubble Post om de pakjes op een snelle, efficiënte en duurzame manier te leveren.
Bubble Post werd opgericht in 2013 in Gent. Het bedrijf is ondertussen uitgegroeid tot een stevige Benelux-speler. Het is gevestigd in alle Belgische centrumsteden en sinds september 2015 is het bedrijf in Nederland van start gegaan in Amsterdam en Utrecht. Sinds november 2015 heeft het bedrijf ook een vestiging in Breda. Bubble Post heeft de ambitie om tegen 2018 in 50 Europese steden ‘Bubble Heroes’ aan actief te hebben.
Het oude vertrouwde Bode huis komt zo weer terug , zoals in de jaren 50/60 door van Gent & Loos werd gedaan .
dit lijkt een mooie oplossing , maar hoeveel Eco karretjes moeten er dan rijden om een 13,60 Meter trailer te lossen bij een Winkel ?????
dan word het wel weer erg druk in de stad.
liever 2 keer per dag een grote trailer dan 20 keer per dag een fluisterend Eco karretje.
Ps . een idee om hier de Via internet bestelde artikelen te laten bezorgen en dat particulieren het pakket zelf na werktijd hier ophalen ??
dat scheelt weer een hoop bestelwagens van koeriers in de stad.