Fashion logistiek dienstverlener Bleckmann gaat in zijn gehele Europese organisatie gebruikmaken van de Delivery Management-oplossing van MetaPack. Het bedrijf doet dit om haar groeiende internationale klantenbestand beter te kunnen bedienen.
Bleckmann heeft gekozen voor MetaPack omdat zij een breed en internationaal vervoerdersnetwerk aanbieden via het MetaPack-softwareplatform. Bleckmann is nu in staat haar internationale klanten vele vervoersdiensten aan te bieden. Dit binnen de kortst mogelijke tijd en tegen minimale inspanning.
Klantbeleving staat bovenaan de agenda van elke retailer. Een belangrijk onderdeel daarvan is het aanbieden van meer en betere afleveropties. De inzet van de juiste technologie maakt dit vandaag de dag op eenvoudige wijze mogelijk.
“Consumenten willen tegenwoordig de keuze hebben als het gaat om de levering van hun online bestellingen”, zegt Ton ter Laak, Vice President of Northern Europe van MetaPack. “Door de technologische ontwikkelingen zijn er praktisch geen geografische grenzen meer binnen e-commerce. Consumenten laten dan ook een steeds internationaler aankoopgedrag zien. Daarom is het belangrijk dat retailers zich kunnen onderscheiden van hun concurrenten middels het aanbieden van afleveropties die de klantverwachtingen overtreffen.”
De samenwerking tussen MetaPack en Bleckmann zorgt ook voor andere nieuwe mogelijkheden waarmee lokale en internationale vervoerders retailers kunnen bedienen. “Naast de grote internationale logistieke dienstverleners is er een aantal ‘lokale helden’, ook wel Local Heroes genoemd. Dat zijn vervoerders die in hun eigen markt dominant zijn en daar een sterk imago hebben opgebouwd bij consumenten. Maar omdat het binnenlandse partijen zijn, vinden internationale retailers het lastig om optimaal gebruik te kunnen maken van hun aanbod”, vervolgt ter Laak. “Door samen te werken met Bleckmann stellen we deze retailers in staat op eenvoudige wijze gebruik te maken van deze lokale aanbieders. Ze kunnen hiermee onderscheidende afleveropties bieden inclusief extra diensten zoals internationale tracking & tracing, Business Intelligence en mogelijkheden voor retournering.”
Voordat Bleckmann met MetaPack werkte, beschikte Bleckmann niet over een oplossing om een toenemend aantal vervoersdiensten te kunnen aanbieden. Het was een arbeidsintensief proces en er werd veel tijd verloren bij het integreren van nieuwe logistieke dienstverleners. Beckmann geeft met deze samenwerking antwoord op vragen van klanten naar meer flexibiliteit, zodat zij de klanttevredenheid kunnen verhogen. Wanneer een retailer nu vraagt om nieuwe diensten, dan kan Bleckmann direct toegang geven middels het MetaPack-platform. Hierdoor zijn ze in staat snel te voldoen aan de vraag van de retailer.
“Alle partijen in deze samenwerking profiteren omdat we allemaal wereldwijd actief zijn”, zegt Stephen Booth, Director Carrier Management van Bleckmann. “Het is nu eenvoudiger om samen te werken in dit driedubbele partnership tussen Bleckmann, onze klanten en logistieke dienstverleners, en ondersteund door MetaPack. Hierdoor is de juiste oplossing altijd snel beschikbaar op het juiste moment, online en offline.”