Het aantal retourorders in e-commerce is schrikbarend hoog, zo blijkt telkens weer. Voor consumenten is het terugsturen vaak omslachtig. De nieuwe service Thuisverzenden.nl speelt daar op in. Nadat het pakket online is aangemeld, wordt het door Thuisverzenden.nl op het gewenste tijdstip thuis opgehaald. Thuisverzenden.nl creëert hiermee naar eigen zeggen gemak voor de consument en werkt daarvoor nauw samen met een ‘wereldwijde vooraanstaande logistieke partner’.
Steeds meer aankopen gebeuren online en ook verkochte tweedehands spullen worden vaak per post verstuurd. De pakketpost blijft dus toenemen. Pakketten die verzonden moeten worden, blijven vaak lang in de gang staan. Men vindt simpelweg niet altijd de tijd om het pakket weg te brengen. En dat hoeft nu dus ook niet meer. Björn Ormeling, oprichter van het Brabantse bedrijf, legt uit: “Met onze ophaalservice spelen wij hierop in. Thuisverzenden.nl biedt de klant de mogelijkheid online een afspraak te maken. Het pakket wordt op het afgesproken tijdstip thuis of op een andere gewenste locatie opgehaald. Onze klant hoeft dus niet langer na te denken wanneer hij dat pakketje in de gang eindelijk eens weg zal brengen. Eenvoudig én snel geregeld!”
Thuisverzenden.nl ondersteunt ook e-tailers. Middelgrote en kleine e-tailers kunnen moeilijk concurreren met de grote spelers. Voor dit soort ondernemingen biedt Thuisverzenden.nl uitkomst. Ormeling licht toe: “De e-tailer bepaalt door middel van een kortingscode zelf welk bedrag de klant betaalt voor een retour. Zo zijn de retourkosten deels of volledig voor de e-tailer én wordt het pakket bij de klant thuis opgehaald. Deze service verbetert het retourbeleid van de e-tailer waarmee hij onderscheidend is. Klanten zullen graag terugkomen voor een herhaalaankoop!”