Transportbedrijif Wigchers uit Hoogeveen zet zich ook dit jaar volop in voor het bietentransport vanuit Noord-Nederland. Met slim gebruik maken van uitrollen bespaart het transportbedrijf fors op diesel.
Onder leiding van het bedrijf van Kees Harrewijn maken de chauffeurs van Wigchers optimaal gebruik van het rolgewicht van de combinaties, want met 35000 kilo bieten aan boord rol je lekker door.
Harrewijn heeft voor Wigchers vaste uitrolpunten gemarkeerd van en naar de suikerfabriek. Ook helpt de coach de chauffeurs van Wigchers bij het vinden van de juiste remverdeling en dat de truck minimaal 60 procent van de vertragingsafstand rolt zonder te remmen. Goed en fout remmen scheelt volgens Harrewijn ruim 2000 liter diesel per auto per jaar.
Dat worden dan dikke Kerstpakketten….
Dit toont maar weer eens aan dat de echte chauffeur niet meer te vinden is. Straks nog een coach hoe te poepen tijdens de rit. Wat een trieste transportwereld. 40 jaar met plezier chauffeur geweest. Meest internationaal maar mis er absoluut niks meer aan. Veel succes met je uitrolcoach ; misschien veegt hij je kont ook nog af.
Haha, als ik op sommige parkeerplaatsen kijk is dat geen overbodige luxe!
Is toch niks geks aan. Je maakt gebruik vh rollende vermogen.
Met 50 ton gewicht kun je al 1500 meter voor een rotonde gas terug nemen. Met de ecorol kom je nog met 60 km/u op de rotonde aanrijden en zul je nog behoorlijk moeten remmen….
Aangezien ik meestal 40 ton zwaar ben, laat ik op 1000 m voor een rotonde het gas los. In het begin denk je dan dat het heel langzaam gaat. Maar het is mij nog nooit gelukt om dan zonder te remmen een rotonde te nemen. Nee, zonder te remmen dender je er zo met 60 km/u over.
Het zit toch tussen de oren….