Ga naar hoofdinhoud

GLS biedt nieuwe retourservice aan

Pakket- en vrachtvervoerder GLS Netherlands heeft haar dienstenaanbod voor de e-commerce uitgebreid: via de ShopReturnService kunnen webshoppers bestellingen aan de leveranciers retourneren via een van de 490 PakketShops van GLS.

GLS PakketShopWanneer producten eenvoudig geretourneerd kunnen worden, zijn consumenten eerder geneigd om bij een webshop te bestellen en komen ze daar ook graag weer terug. “De nieuwe ShopReturnService kan daar een belangrijke bijdrage aan leveren”, aldus Milo Kars, General Manager GLS Netherlands. “Het is een eenvoudige en betrouwbare retouroptie – zowel voor de onlineshoppers als voor de verkopers.”

Consumenten kunnen van deze service gebruik maken door middel van het retouretiket dat de verzender bij de bestelling voegt. Een andere mogelijkheid is dat de verzender de klant een e-mail stuurt met een pdf-bestand dat vervolgens geprint kan worden. De onlineshopper voorziet het verzendklare retourpakket van het label en geeft het kosteloos af in een GLS PakketShop naar keuze. In Nederland kan daarvoor gebruik gemaakt worden van 490 goed bereikbare PakketShops die in uiteenlopende detailhandelszaken gevestigd zijn. Via de QR-code op de ontvangstbevestiging kan de consument met zijn of haar smartphone meteen contact maken met het Track & Trace-systeem van GLS om de status van het pakket te volgen.

GLS zorgt ervoor dat het product na aflevering bij een PakketShop automatisch binnen de gangbare doorlooptijd van 24 uur wordt afgeleverd. Er worden uitsluitend kosten bij de leverancier in rekening gebracht wanneer pakketten ook daadwerkelijk worden geretourneerd. Omdat het verzendnummer waarmee het pakket wordt geretourneerd al vóór de verzending in het systeem is geregistreerd, kan de bestelling eenvoudig aan de betreffende verzender gekoppeld en in de afleverroute opgenomen worden.

De ShopReturnService vormt een aanvulling op de FlexDeliveryService die ook helemaal op de e-commerce is afgestemd. Die flexibele bezorging is in februari 2013 door GLS geïntroduceerd. Particuliere ontvangers kunnen zo vroegtijdig de gewenste bezorglocatie en aflevertermijn aangeven. Zo hebben zij bijvoorbeeld de mogelijkheid om hun pakket op een dag naar keuze en binnen een bepaald tijdvenster te laten bezorgen of om het bij een PakketShop af te halen.

De kernactiviteit van GLS Netherlands is het bezorgen van B2B-pakketten. “Maar steeds meer van onze klanten hebben een eigen internetassortiment voor consumenten”, vertelt Milo Kars. “Voor dergelijke bestellingen hanteren wij dezelfde hoge kwaliteitsnormen en bieden wij ook adequate oplossingen voor zendingen aan particuliere huishoudens.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer