Klanten krijgen nog meer keuze op Amazon.nl, zowel in aanbod als bezorging. Door een samenwerking met Blokker wordt het vanaf deze maand mogelijk om hun pakketjes af te halen in een van de 50 geselecteerde Blokker-winkels.
Bovendien is ook het eigen assortiment van Blokker vanaf vandaag op Amazon.nl te vinden. Dit is de eerste keer in Nederland dat Amazon.nl op deze manier gaat samenwerken met een retailer. De nu al 1000 artikelen worden de komende periode stapsgewijs uitgebreid. Een keur aan producten van het Blokker eigen merk, van heteluchtfriteuse tot droogrek, kunnen de dag na bestelling al in huis zijn.
Blokker-filiaal zichtbaar in bestelproces
Klanten krijgen in het bestelproces automatisch een Blokker-filiaal te zien, wanneer dit een van de dichtstbijzijnde bezorglocaties is. Vanaf deze maand kunnen er in totaal 50 Blokker-winkels geselecteerd worden door klanten, verspreid in of rondom de Randstad. Hierdoor kan er in relatief korte tijd een grote groep mensen gebruik maken van deze mogelijkheid. Vervolgens wordt gekeken of er uitgebreid kan worden naar meer Blokker-winkels in Nederland.
Roeland Donker, country manager Amazon Nederland: “Met deze samenwerking willen we naadloos blijven aansluiten op het veranderende leven van onze klanten. Of je nu je pakketje het liefst thuis ontvangt of dat je liever je pakketje ophaalt bij Blokker wanneer je toch de deur uit gaat. We willen onze klanten laten kiezen wat voor hen het beste uitkomt. Dat we dit nu kunnen doen met een oer-Hollands merk als Blokker, waar ik als kind altijd al graag kwam, is een prachtige aanvulling op alle Nederlandse merken waar we al jarenlang mee samenwerken en helpt om het maximale uit onze winkelervaring te halen.”
![](https://www.ttm.nl/wp-content/uploads/2024/09/Amazon-Blokker_2-1024x718.jpg)
Grote rol
“Blokker vervult een grote rol in het huishouden. Het halen en brengen van pakketten is hier tegenwoordig een belangrijk onderdeel van. Ook daarin willen wij onze klanten zo goed mogelijk van dienst zijn. Op dit moment fungeren wij bijvoorbeeld al als pakketpunt van DHL. De samenwerking met Amazon.nl is een hele mooie toevoeging aan onze dienstverlening. Hiermee vergroten we de relevantie van onze winkels en verbetert de winstgevendheid van Blokker”, aldus Pauline Boerman, CEO Blokker.