Ga naar hoofdinhoud

TikTok wordt logistiek dienstverlener

TikTok gaat de logistiek verzorgen voor webwinkels. Het social media kanaal lanceert daarvoor een nieuwe fulfillment service, vooralsnog alleen in het Verenigd Koninkrijk. Dat meldt Warehousetotaal.

Fulfilled by TikTok (FBT), zo heet het logistieke platform dat het bekende social mediakanaal heeft opgetuigd. TikTok wordt net als Amazon, dat in Nederland zijn eerste fulfilment center heeft geopend, en bol.com, Nederlands grootste e-commerce speler, een logistiek platform voor derden.

Verkopen via platform

TikTok heeft zijn nieuwe fulfillment service gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk om webwinkeliers te helpen die verkopen op het social media platform. Fulfilled by TikTok (FBT) komt een paar maanden nadat e-commerce platform Shopify zijn fulfillment service in mei verkocht aan Flexport.

Logistiek proces TikTok

Volgens de aankondiging van dinsdag, “is FBT een logistiek aanbod beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk waar TikTok Shop producten van handelaren opslaat, verzamelt, verpakt en vervolgens verzendt naar de TikTok-gemeenschap. Het is ontworpen om handelaren te bevrijden van tijdrovende logistiek via een eenvoudige, snelle en betaalbare oplossing, zodat ze zich kunnen richten op belangrijke aspecten van hun bedrijf, zoals marketing, content en productontwikkeling.”

De service is alleen beschikbaar voor TikTok Shop-handelaren die gevestigd zijn in en leveren aan het Verenigd Koninkrijk, en pakketten mogen niet zwaarder zijn dan 30 kg of een kubieke inhoud hebben van 31,5 kubieke liter per zending.

Bron: Warehousetotaal

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer