Albert Heijn heeft voor dinsdagmiddag alle online bestellingen geannuleerd vanwege de hitte. De supermarkt wil haar bezorgers niet in de hoge temperaturen, die kunnen oplopen tot 39 graden, op weg sturen. Dat meldt het AD. De onvrede onder klanten is groot.
“De klanten zijn [maandag] op de hoogte gebracht van deze wijziging”, aldus een woordvoerder tegen het AD. AH stuurde klanten met een bestelling een mailtje en vroeg ze zelf een nieuw bezorgmoment in te plannen.
Op social media blijkt lang niet iedereen het eens te zijn met de actie van AH.
Wat. Een. Trutgedrag. @albertheijn Verwacht van jullie echt meer creativiteit dan gewoonweg de bezorgdienst te cancellen. Ik los het wel op, maar hoe beschikken alle mensen zonder auto en met slecht gestel en ouderen straks over hun boodschappen?
— Sjoerd van den Berk (@_Vandenberk_) July 18, 2022
Anderen vinden de beslissing van Albert Heijn lovenswaardig. Jumbo liet op Twitter weten geen bestellingen te annuleren, en ook Picnic lijkt niets te gaan veranderen. Voor andere bezorgservices blijven de zaken vooralsnog ook nog normaal, stelt het AD.
![](https://www.ttm.nl/wp-content/uploads/2022/07/yasminhargreavesphotography-7595-1024x681.jpg)
Lijkt me sterk dat dit voor het personeel was. Men geeft niet zoveel om de mensen bij dit grote bedrijf. Maar AH rijdt rond met ongekoelde bakken en heeft al grote problemen om het koelwaar op de juiste temperatuur af te leveren op een normale zomerse dag. Wat een schade post zal er wel niet ontstaan om op zo heette dag als deze te gaan leveren.